'Sales-survival' bij Pols Zuidland

Een sterk team als basis voor een klantgericht bedrijf

Bij Pols Zuidland trainen we niet alleen de verkopers, maar ook de medewerkers van de werkplaats en het magazijn. Kortom, alle mensen die klantcontact hebben. In de trainingen gaat het natuurlijk vooral over het (nog) beter behandelen van de klanten. En daarbij is een goede samenwerking van cruciaal belang. In die context spreken we vaak van 'interne klanten'. Oftewel: behandel je collega's zoals je een klant zou behandelen. Dat komt het resultaat van het werk zeker ten goede en zorgt daarnaast voor een goede sfeer op de werkvloer. Werk mag immers ook gewoon leuk zijn, toch?

Een goed team krijg je niet vanzelf. Daar moet je als bedrijf in investeren. Daarom hebben we met het team van Pols Zuidland op één van de mooiste zaterdagen van het jaar een teambuildingsdag georganiseerd. De dag begon met een korte verdieping van de bedrijfsdoelen: waar willen we naartoe en waar doen we het allemaal voor. Ook werden de medewerkers uitgedaagd om de bedrijfsvisie te vertalen naar het dagelijks werk: wat kunt u doen om iedere dag weer invulling te geven aan de bedrijfsdoelen. Een visie en missie moeten immers geen abstracte boodschappen zijn, maar meer een set van normen en waarden waar het hele bedrijf aan meewerkt.

Na het trainingsdeel werd begonnen met de 'Sales-survival'. Met verschillende groepsopdrachten werden de teams uitgedaagd het beste uit zichzelf en vooral uit elkaar te halen. Zo werd er geklommen, een vlot gebouwd, een behendigheidsspel gespeeld en een quiz ingevuld. De dag werd afgesloten met een barbeque. Kortom, een gezellige dag waarbij de mensen elkaar ook eens in een andere context zien en spreken dan alleen op het werk.

Er zal bij Pols nog lang worden nagepraat over deze 'Sales-survival'. En dat was precies het doel van deze dag!

Deel deze pagina:

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op:

T. 088 003 98 00
Salesopleidingen.nl in beeld