Persoonlijk Trainingscertificaat voor medewerkers DSMS Vlissingen

Een mooie afronding van een pittig trainingstraject

Op een prachtige vrijdagmiddag in augustus werd een select groepje medewerkers van DSMS letterlijk in het zonnetje gezet middels de uitreiking van een persoonlijk trainingscertificaat. DSMS traint haar medewerkers continu in productkennis, maar vooral ook in commerciële vaardigheden. Als handelsbedrijf is het immers van het grootste belang om de klanten perfect te bedienen. En gezien de stijgende ‘conversie van offertes’ slaagt het bedrijf uit Vlissingen daar uitstekend in!

Met dit specifieke opleidingstraject is een verdieping gemaakt in Accountmanagement. De deelnemers hebben geleerd hoe ze nog planmatiger kunnen werken en hoe een goede, diepgaande analyse kan worden omgezet in hogere omzet bij de klant. De klant zit immers niet te wachten op verkooppraatjes, de klant wil een partner die meedenkt. Of zelfs ‘vooruitdenkt’: steeds een stap verder dan de klant. Want alleen op die manier heeft DSMS toegevoegde waarde voor de klant.

Tijdens de eerste trainingsdag van dit traject, inmiddels alweer een jaar geleden, heeft iedere deelnemer een klant of klantgroep gekozen waar hij of zij potentieel in zag. En daarbij is direct ook een doel gesteld: wat gaan we bij die klant(groep) bereiken in één jaar tijd? Iedere trainingsdag begon met een korte presentatie door de deelnemers van hetgeen ze in de tussenliggende tijd hadden onderzocht en/of bereikt. Iedere training werd ook een andere invalshoek gekozen om de klantrelatie verder te analyseren en dat leidde iedere training weer tot een concreet actieplan waar men de tijd daarna mee aan de slag ging. Een ‘ongoing proces’ derhalve met de eigen klant centraal.

Het helpt dat de trainer, Anton Brouwer van Salesopleidingen.nl, inmiddels al jaren verbonden is aan DSMS. Op die manier ontstaat er een band en gaat de training verder dan alleen ‘het delen van kennis’. Iedereen wordt aangespoord om te groeien in zijn/haar werk, waarbij natuurlijk wordt gelet op de persoonlijke situatie. Iedere medewerker is anders en ook de functies en verantwoordelijkheden zijn niet hetzelfde. Maar iedereen kan groeien, of het nu een inkoper is, een accountmanager of een logistiek medewerker.

Door een dossier bij te houden van de vorderingen kon dit maatwerk opleidingstraject zelfs afgesloten worden met een persoonlijk trainingscertificaat. Dit officiële certificaat is wettelijk erkend en geeft de deelnemers recht op vrijstellingen voor een aantal marketing- en verkoopvakken mochten ze besluiten een volledig diploma in die richting te willen behalen. Maar het meest belangrijke is natuurlijk dat het team van DSMS wederom is gegroeid. Gegroeid in vaardigheden, maar ook als team. Een in-company opleidingstraject doe je immers samen. En daar plukt het bedrijf, en niet te vergeten de klant, de vruchten van. Het motto van opleider Salesopleidingen.nl is immers niet voor niets: ‘Van inzet naar omzet’!

Deel deze pagina:

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op:

T. 088 003 98 00