KET Marine: succesvol in tijden van crisis

verkooptraining als ondersteuning van de groei

KET Marine uit Zevenbergen levert zeer specialistische onderdelen voor de scheepvaart. De klanten zijn rederijen en shipshandlers wereldwijd. Jaar na jaar groeit dit bedrijf verder in omzet en winstgevendheid. Een hele prestatie gezien de ontwikkeling van de economie in het algemeen de laatste jaren!

De contacten met de klanten worden onderhouden door zowel de binnen- als de buitendienst. Snelheid is daarbij een cruciale factor: te lang wachten na een offerte-aanvraag van een klant betekent bijna vanzelfsprekend dat je de opdracht mist. De offerte moet dus snel worden uitgebracht, maar daarna moet deze ook worden opgevolgd: 'vragen om de order'. Actieve bedrijven krijgen nu eenmaal meer omzet dan bedrijven die afwachten. En daarmee hebben we meteen twee belangrijke eigenschappen van KET Marine te pakken: 'snel' en 'actief'.

Bij KET weet men ook heel goed dat succes een team-effort is. Zonder goede logistiek geen tevreden klanten. Ook technische fouten zijn natuurlijk heel slecht voor de kwaliteit-beleving van de klant. Daar zijn de mensen in de werkplaats zich terdege van bewust. Kortom: van offerte tot factuur moet alles onder controle zijn. Vandaar dat de verkooptraining zich niet alleen op 'verkoop' richt, maar ook op 'samenwerking'. Als team meer uit je klanten halen, jaar na jaar. Lijkt simpel, maar is het zeker niet! Complimenten derhalve voor het hele team voor wat ze de laatste jaren hebben bereikt. We zijn trots dat we daar een bijdragen aan mogen leveren met onze trainingen.

Deel deze pagina:

Reacties

23-09-2014
Door: Rob (Ket Marine)
Met Salesopleidingen.nl naar meer omzet! En meer besef van de processen bij alle salesmensen die bij het bedrijf betrokken zijn.

Laat een reactie achter

Neem contact met ons op:

T. 088 003 98 00
Leadhunter